تصمیم عجیب یحیی برای خط دفاعی پرسپولیس

به گزارش جام پارسی، بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به اتمام رسید تا سرخ پوشان مرکز برای هشتمین بار جام قهرمانی این رقابت ها را بالای سر ببرند درحالی که عنوان برترین خط دفاع لیگ را نیز از آن خود کردند.

تصمیم عجیب یحیی برای خط دفاعی پرسپولیس

نکته مهم در قهرمانی پرسپولیس، استحکام خط دفاعی این تیم بود، به طوری که آن ها فقط 13 گل دریافت کردند تا تعیین گردد رمز موفقیت در لیگ برتر در وهله اول گل نخوردن است. کاری که استقلال فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم به برترین نحو انجام داد و قهرمان شد. شاگردان گل محمدی با بهره برداری از این موضوع مهم توانستند سند قهرمانی این فصل را به نام خود ثبت نمایند. نمایش خوب زوج گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی در قلب خط دفاع به همراه آمادگی علیرضا بیرانوند نقش زیادی در موفقیت شاگردان یحیی گل محمدی داشت منتهی پس از سرانجام لیگ، پرسپولیسی ها نگران این شدند که شاید فصل آینده از این جمع سه نفره، فقط بیرانوند را در اختیار داشته باشند.

داستان از این قرار بود که با توجه به قانون ممنوعیت قرارداد ارزی با بازیکن و مربی خارجی، گیورگی گولسیانی که فصل بسیار خوبی را با پرسپولیس پشت سر گذاشت، گفته شد به احتمال زیاد از این تیم جدا خواهد شد!

بعلاوه عنوان شد مرتضی پورعلی گنجی هم که سال گذشته با قراردادی 2 ساله به جمع قرمز ها اضافه شد با توجه به داشتن بند فسخ 250 هزار دلاری در قراردادش و داشتن پیشنهاد از لیگ ستارگان قطر، شاید بدش نیاید که دوباره در آن سوی آب های خلیج فارس به فوتبالش ادامه دهد.

کار به جایی رسیده که شایعه شد اگر جدایی گولسیانی و پورعلی گنجی قطعی باشد، پرسپولیس سراغ شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان خواهد رفت تا این دو بازیکن دوباره زوج دفاعی این تیم شوند. در ادامه، اما مرتضی پورعلی گنجی در پرسپولیس ماندنی و قرارداد گیورگی گولسیانی نیز تمدید شد تا طرفداران این تیم از نگرانی خارج شوند.

شجاع خلیل زاده نیز به تراکتور پیوست، اما محمدحسین کنعانی زادگان پرسپولیسی شد. کنعانی زادگان بعد از سپری کردن دو فصل در لیگ ستارگان قطر دوباره به پرسپولیس بازگشته است. حالا سؤال این است که در حضور گولسیانی و پورعلی گنجی و بعلاوه در اختیار داشتن فرجی، هنانوف و علی نعمتی به عنوان مدافعان ذخیره، پرسپولیسی ها چه نیازی به یک مدافع میانی دیگر داشتند؟

از نظر یحیی گل محمدی، توانایی بازی سازی کنعانی زادگان بیشتر از گولسیانی و پورعلی گنجی است، ضمن اینکه او نقطه ضعف گولسیانی را در مواجهه با مهاجمان سرعتی ندارد و می تواند در چنین موقعیت هایی بهتر از دو مدافع دیگر پرسپولیس عمل کند. البته کنعانی توانایی پنالتی زدن هم دارد و یک فصل به عنوان پنالتی زن اول الاهلی بازی نموده بود. مرتضی پورعلی گنجی هم که از نظر و نگاه یحیی گل محمدی، برترین مدافع وسط ایران است.

بر همین اساس سرمربی پرسپولیس از زوج مرتضی پورعلی گنجی و محمدحسین کنعانی زادگان در ملاقات محبت آمیز با نساجی رونمایی کرد تا ترکیب اصلی مرکز دفاع سرخپوشان شناسایی گردد. این تصمیم شاید دلخوری گولسیانی، پنالتی زن اول فصل گذشته پرسپولیس را به همراه داشته باشد. مدافعی که با توجه به فیکس بودن و درخشش در پرسپولیس برای اولین بار به تیم ملی گرجستان دعوت شد و در صورت نیمکت نشینی در این تیم ممکن است پیراهن تیم کشورش را از دست بدهد.

حالا باید پرسید که ستاره گرجستانی تا چه زمانی این شرایط و نیمکت نشینی در پرسپولیس را تحمل خواهد نمود؟ جالب آن که مرتضی پورعلی گنجی و محمدحسین کنعانی زادگان نیز دقیقا شرایطی مشابه گولسیانی داشته و در صورت نیمکت نشینی در پرسپولیس، ممکن است تیم ملی ایران را از دست بدهند، آن هم در آستانه جام ملت های آسیا!

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1936

به "تصمیم عجیب یحیی برای خط دفاعی پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عجیب یحیی برای خط دفاعی پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید