5 ساختمان عجیب جهان به شکل دایره!

به گزارش جام پارسی، ساختمان های دایره ای شکل

این ساختمان هایی که در پایین می خواهیم به شما معرفی کنیم، از سمبل دایره و نیم کره الهام گرفته اند. شاید فکر کنید که معماری های دایره ای فقط چند سال است که مد شده اند در حالی که حتی در بناهای باستانی هم می توان المان های دایره ای شکل را دید. مثلا در کشور یونان، ساختمان های دایره ای شکل دیده می شود و در معماری های مدرن هم که بیشتر بناهای فرهنگی مثل تئاترها از این معماری استفاده می کنند. با خبرنگاران همراه باشید و با 5 ساختمان عجیب دنیا که فرم دایره ای دارند آشنا شوید.

5 ساختمان عجیب جهان به شکل دایره!

1- ساختمان Al Dar Headquarters در ابوظبی

ساختمان Al Dar Headquarters در ابوظبی واقع شده است و درست مانند سکه ای است که روی لبه ایستاده باشد! این سازه از 2 نماد محدب دایره ای شکل تشکیل شده است و تماما شیشه است. فرم دایره ای شکل این ساختمان تا انتهای آن هم ادامه دارد و در هر بعدی که به آن نگاه کنید، یک دایره کامل را می توانید ببینید. این بنا که از ساختمان های دایره ای شکل است، 121 متر ارتفاع و 23 طبقه دارد. این سازه از طریق گروه معماری MZ طراحی شده است.

دیزاین خلاقانه این ساختمان نمادی از منحصر بفرد بودن، ثبات و بی همتا بودن است و از طرف دیگر از آن جایی که به فرم دایره است و هیچ شروع و پایانی برای آن نیست، می تواند نمادی از بی نهایت بودن باشد.

2- ساختمان Sunrise Kempinski Hotel در پکن

ساختمان های دایره ای شکل در سراسر جهان پراکنده شده اند و مورد بعدی ای که می خواهیم به شما معرفی کنیم، در کشور چین و در شهر پکن واقع شده است. این سازه که در واقع یک هتل است، Sunrise Kempinski Hotel نام دارد و تقریبا در فاصله 60 کیلومتری از مرکز شهر پکن است و گفته می شود که مثل یک خورشید در حال طلوع است در حالی که اگر از کناره ها به آن نگاه کنید، شبیه به یک حلزون دیده می شود! حلزون هم که در فرهنگ چینی نمادی از خوش شانسی است. در هر صورت، این ساختمان در نوامبر سال گذشته افتتاح شد و با ارتفاع 97 متری اش یک هتل لوکس چشمگیر است که در نزدیکی دریاچه Yanqi واقع شده است. این هتل 21 طبقه است و 306 اتاق و سوییت دارد. این هتل هم از طریق گره معماری Shanghai Huadu طراحی شده است.

3- ساختمان Guangzhou Circle در گوانجو

از دیگر ساختمان ها دایره ای شکل، Guangzhou Circle است که درست شبیه به دونات است! این ساختمان هم درکشور چین و در شهر گوانجو واقع شده است و در حال حاضر، بزرگ ترین مرکز تجارت جهانی مواد پلاستیکی خام است. این ساختمان در لبه رودخانه مروارید واقع شده است و 138 متر ارتفاع دارد. قطر این سازه دایره ای شکل 50 متر است و 33 طبقه دارد. وقتی که این دونات بزرگ روی رودخانه مروارید منعکس می شود، درست شبیه به یک عدد 8 بزرگ می شود که عدد 8 هم در فرهنگی چینی خوش یمن است و عدد شانس محسوب می شود!

ساختمان دایره ای گوانجو شبیه به یک سمبل و لوگوی شهری شده است و علاوه بر این به یکی از جاذبه های گردشگری گوانجو هم تبدیل شده است!

4- ساختمان Fangyuan Mansion در شنگ یانگ

چهارمین مورد از فهرست ساختمان های دایره ای شکل باز هم در کشور چین واقع شده است. این ساختمان Fangyuan Mansion نام دارد و 100 متر ارتفاع دارد و سعی شده است تا به گونه ای نشان داده شود که نمادی از سکه باستانی کشور چین باشد. این ساختمان در سال 2011 تکمیل شد و از طریق گروه معماری C.Y. Lee & Partners طراحی شده است. این گروه یک ساختمان معروف دیگر یعنی آسمانخراش 101 متری تایپه را هم طراحی و دیزاین کرده اند که در حال حاضر سومین ساختمان بلند جهان است. جالب است بدانید که در رای گیری ای که مدتی قبل از طریق سی ان ان انجام شد، این ساختمان به عنوان زشت ترین ساختمان توانست رتبه اول را کسب کند!

5- ساختمان Radisson BLU Hotel در فرانکفورت

ساختمان Radisson BLU Hotel در شهر فرانکفورت کشور آلمان، از دیگر ساختمان های دایره ای شکل و یک سازه بتنی است که در سال 2005 ساخت آن تمام شد. این ساختمان از طریق معمار مشهور جان زایفرت طراحی شده است و درست به یک دیسک بزرگ شباهت دارد که تماما از شیشه ساخته شده است.

هتل خیره کننده رادیسون بلو در فاصله 10 دقیقه ای از مرکز شهر فرانکفورت واقع شده است و محل قرار گیری خوب و دسترسی بسیار راحت آن باعث شده تا به انتخاب اول و آخر توریست های شهر فرانکفورت تبدیل شود. هتل رادیسون بلو فرانکفورت 428 اتاق دارد و امکانات مدرن و به روز زیادی در آن تعبیه شده است. اما شاید جالب ترین ویژگی این هتل از نظر ظاهری همان ظاهر دایره ای طور آن باشد، از دیدن این استایل دایره ای شکل خلاقانه نهایت لذت را ببرید!

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1647

به "5 ساختمان عجیب جهان به شکل دایره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ساختمان عجیب جهان به شکل دایره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید