آینده کشور نه در گرو میز مذاکرات بلکه در گرو کار و کوشش جوان ایرانی است

به گزارش جام پارسی، تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اکوسیستم اشتغال و زنجیره کارآفرینی و اشتغال قابل ستایش است، گفت نگاه راهبردی دولت این است که آینده کشور نه در گرو میز مذاکرات بلکه در گرو کار و کوشش جوان ایرانی و توجه به ظرفیت گسترده نیروی انسانی نخبه و توانمند و بعلاوه کارگران ایرانی است.

آینده کشور نه در گرو میز مذاکرات بلکه در گرو کار و کوشش جوان ایرانی است

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی روز شنبه در مراسم نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: دولت با اصلاح نگاه از بیرون به درون کوشش می نماید و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش پیشرو و استراتژیک پیدا می کند.

سخنگوی دولت گفت: مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این وجود سنگین تر می گردد که خوشبختانه با تمرکز بر اهداف در این راستا در حال حرکت است.

وی با اشاره به عملکرد جهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه را وزارتخانه ای مردمی دانست که بین مدیرانش تفاهم جمعی برای رفاه اجتماعی ایجاد شده است، گفت: تیم مدیریتی جوان و فعال در این وزارتخانه در عرصه های بسیاری پیشرو است و در حوزه صدور مجوز کسب و کار شاهد بودیم که چقدر اعطای مجوز تسهیل شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات پیچیده برای صدور مجوز کسب و کار خاطر نشان کرد: وزارت تعاون با وجود همه سختی ها کوشش نموده تا به نفع مردم قدم بردارد و در این راه استقامت ورزید که این کار ساده ای نیست برای گرفتن مجوز کسب و کار، تلخی نظام بروکراتیک زمان گیر و نفس گیر را همه چشیده ایم و اعطای مجوز کسب و کار برای وزارت تعاون کم هزینه نبود و کم هزینه نخواهد بود.

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه پنج شنبه گذشته جلسه شورای عالی رفاه با حضور رییس جمهور برگزار و در این شورا برنامه برطرف فقط مطلق در کشور ارائه شد، گفت: رییس جمهور وزارتخانه های دیگر را هم مکلف کرد که برنامه حذف فقر مطلق را دنبال نمایند.

وی اضافه نمود: این برنامه با یاری ظرفیت بخش دولتی، بخش عمومی، بخش خصوصی و خیران برای برطرف فقر تدوین و اجرا می گردد که سهم هر بخش در این طرح تعیین می گردد.

بهادری جهرمی عدالت را دومین بال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و ادامه داد: حرکت های خوبی از جمله کاستن از فاصله حقوق مدیران ارشد و کارمندان و بعلاوه اعزام تیم های بازرسی به کارگاه های کشور و تشکیل پرونده تخلفات برای بعضی از مدیران در شرکت های این وزارتخانه برداشته شده که همه اینها، گوشه ای از حرکت عدالت محوری در این وزارتخانه است.

وی تاکید نمود: انتظار می رود با سرعت و جدیت عدالت محوری در این دولت و به ویژه در وزارت تعاون پیش برود و مسئولان جوان و انقلابی این وزارتخانه هیچ هراسی از سنگ اندازی ها نخواهند داشت تا آثار این حرکت ها که تامین رضایت عمومی است، شاهد و شادمان باشیم که نتیجه این سختی کشیدن ها نشاندن لبخند روی لب های مردم است.

سخنگوی دولت اذعان کرد: این امر نیازمند پشتکار جدی و سعی در پاره کردن غل و زنجیرهای اداری و نظام های فرسوده و زیانبار اداری برای حل مشکلاتی است که سالیان سال کمر اقتصاد را زیر فشار خود می شکند.

بهادری جهرمی اعلام کرد: در دولت سیزدهم تا به امروز دو جلسه شورای عالی اشتغال تشکیل و علاوه بر آن جلسه شورای عالی رفاه هم برگزار گردید.

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: نگاه راهبردی دولت آن است که آینده کشور در گرو میز مذاکرات یا آینده این کشور و آن کشور نباشد بلکه توجه ما به ظرفیت نیروی انسانی نخبه و توانمند ایرانی و کارگران ایرانی است.

وی اضافه نمود: توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اکوسیستم اشتغال و زنجیره کارآفرینی و اشتغال قابل ستایش است.

براساس این گزارش، سخنگوی دولت پس از مراسم رونمایی از نمایشگاه عملکرد 6 ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه وزیر تعاون از این نمایشگاه بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1736

به "آینده کشور نه در گرو میز مذاکرات بلکه در گرو کار و کوشش جوان ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده کشور نه در گرو میز مذاکرات بلکه در گرو کار و کوشش جوان ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید